Happy visit my photos gallery:

You're welcome to visit my photos gallery:
My photoblogMy Flickr

Mrs. Little Pumpkin's followers:

Monday, January 16, 2012

Kenali Brookings/ About Brookings: DOWNTOWN

Bagi rakyat Amerika, pusat bandar di sini dipanggil sebagai 'downtown'. Pusat bandar Brookings tidaklah begitu besar. Ia hanyalah sebuah pekan kecil tetapi mempunyai segala kemudahan seperti pejabat pos, bank-bank, balai polis, beberapa buah kedai makan, kedai barangan antik, kedai kraf penduduk tempatan, pusat komuniti, gimnasium, musium kanak-kanak serta pusat-pusat hiburan. Dianggarkan lebih daripada 200 buah kedai dan bangunan pelbagai jenis yang tersedia di sini. [1]

Yang menarik kalau diperhatikan, bangunan-bangunan di sini masih mengekalkan ciri sejarah dan bangunan lama yang cukup unik. Tidak perlu bercat moden yang berwarna terang, ciri dan keistimewaan bangunan lama asli cukup memberi daya tarikan kepada pengunjung yang bertandang.

Selain daripada itu, downtown sering dijadikan tempat untuk melakukan pelbagai acara dan aktiviti yang manarik seperti perarakan sempena sambutan perayaan, konsert kecil dan hiburan, hari terbuka, farmers market dan sebagainya. Menarik apabila dapat melihat ramai penduduk tempatan yang turun padang untuk menyertai aktiviti-aktiviti tersebut, pelbagai ragam dan gelagat dapat dilihat. Inilah peluang untuk beraktiviti bersama kelurga tersayang.

Mungkin gambar-gambar di bawah akan menceritakan lebih terperinci tentang keadaan dan ciri-ciri pusat bandar Brookings!

Deretan bangunan ialah kedai pakaian, kedai antik, kedai alat sukan, pub dan bar

Railway station, tetapi untuk laluan keretapi sahaja, bukan untuk mengambil penumpang.


Pejabat pos.




Crazy Day Sale


Source:


*All the writings are from my personal experience and for my personal journal to be shared. I'm very sorry if there are any sensitive or wrong descriptions about my writings. Comments and critics are welcome. Thank you. 


InsyaAllah, tajuk seterusnya akan menceritakan berkaitan farmers market yang berlangsung di downtown :)

No comments: