Happy visit my photos gallery:

You're welcome to visit my photos gallery:
My photoblogMy Flickr

Mrs. Little Pumpkin's followers:

Friday, February 17, 2012

Akitviti: Memancing!

Musim panas (bulan Mei) adalah masa yang ditunggu-tunggu untuk beriadah bersama keluarga atau kawan-kawan. Waktu siang yang panjang dan cuaca yang baik memang sesuai untuk aktiviti di luar rumah. Memandangkan Brookings hanyalah pekan yang kecil dan tidak banyak tempat yang boleh dilawati, kami sentiasa mencari cara untuk mengisi masa lapang terutamanya pada hari-hari minggu. Dan Salah satu aktiviti yang kami gemari adalah memancing di tasik-tasik yang berdekatan.

Saya sendiri memang suka memancing sejak dari sekolah lagi. Jadi memang seronok bila dapat memancing, sambil-sambil menikmati permandangan tasik yang sangat cantik, subhanallah.

Untuk memancing di sini, kami dikenakan yuran sebanyak 20 dolar setahun untuk  satu joran. Kami mendapatkan lesen memancing di pasaraya Walmart.

When you purchase a fishing license, you're helping to protect, preserve and enhance the sport of fishing for today and for generations to come. License fees help pay for fishery and hatchery management, habitat development and protection, endangered species programs, fishing and conservation education, lake maps and other publications, and many other valuable programs.  Source: Take me fishing

Dakota Nature Park sering menjadi pilihan kami untuk memancing. Cantik bukan? Subhanallah. :)
Image source: Google map
Selain daripada memancing, kami memang jadikan tasik di Dakota Nature Park sebagai tempat bersantai.




Ikan yang biasa kami dapat adalah ikan keli. Biasanya kami tidak begitu bernasib baik , mungkin tahun ini boleh cuba lagi, insyaAllah.


No comments: