Happy visit my photos gallery:

You're welcome to visit my photos gallery:
My photoblogMy Flickr

Mrs. Little Pumpkin's followers:

Sunday, March 4, 2012

Kenali Brookings/ About Brookings: Kedai Goodwill

Goodwill adalah salah satu tempat yang kami gemari. Goodwill adalah kedai barangan terpakai yang menjual pelbagai jenis barang yang telah didermakan oleh orang ramai. Kutipan wang daripada jualan, digunakan untuk membantu penduduk tempatan yang memerlukan. Alhamdulillah, selain dapat membeli barang dengan harga yang rendah, kami berpeluang untuk membantu insan lain.

Barangan di Goodwill juga berkualiti dan kadang-kadang kami bertuah dapat membeli barang yang nampak masih baru dengan harga yang sangat berpatutan. Ada sesetengah barangan di sana boleh dibeli dengan harga 50sen! Apa yang menarik, kadang-kadang kami tidak menjangka apa yang dapat dibeli di kedai Goodwill. Memang macam-macam benda boleh dijumpai di sini, dari mainan kanak-kanak, buku, kasut, pakaian dan barangan perhiasan rumah. Kerusi, basikal pinggan mangkuk dan barangan antik juga ada.

Barangan yang sering dibeli kami adalah mainan dan buku bacaan untuk Aliya. Kami juga ada membeli basikal, kamera antik untuk koleksi, serta pakaian. ^^

"The sales of your donations support programs that help people in your community".   ~http://www.goodwill.org/

Goodwill bertempat di downtown Brookings.

No comments: