Happy visit my photos gallery:

You're welcome to visit my photos gallery:
My photoblogMy Flickr

Mrs. Little Pumpkin's followers:

Monday, January 23, 2012

Kenali Brookings/ About Brookings: BSAF

BSAF adalah singkatan bagi Brookings Summer Arts Festival. BSAF biasanya berlangsung pada bulan Julai sesuai dengan namanya iaitu pada musim panas. Kami berpeluang mengunjungi festival seni musim panas ini pada tahun 2009 dan 2010. Kami biasanya ber'piknik' bersama-sama dengan menonton persembahan kanak-kanak dan musik, ataupun pementasan pendek yang diadakan di sini. Seronok juga dapat melihat pelbagai hasil  dan jualan seni, barangan antik, persembahan tradisi serta pelbagai lagi aktiviti yang berkaitan dengan 'arts'.

"Beautiful Pioneer Park in Brookings, South Dakota is home to South Dakota’s premier juried art festival. Over 200 artists from across the nation, representing 17 disciplines of art, grace Pioneer Park with original skilled and handcrafted works of art. 
Forty two gourmet and ethnic food booths satisfy every appetite. Historic and antique booths celebrate South Dakota’s heritage as well as a regional products area. A lively children’s area in the center of the park provides fun, educational activities. In addition to the great works of art, the festival has become known for the entertainers performing in the historic park band shell and on side stages throughout the park (source: http://www.bsaf.com/)"


BSAF berlangsung di Pioneer Park yang tidak jauh jauh dari rumah kami...memandangkan Brookings hanyalah sebuah bandar yang kecil :). Apa yang menarik, tidak ada bayaran masuk dikenakan, ianya percuma! Tetapi kena juga membayar tempat parkir kereta sebanyak $5.






No comments: